MarketingMonday ontwikkelt strategie voor Atrium InnovationsAtrium Innovations, producent van voedingssupplementen, wil social media inzetten om haar tussenpersonen (zorgspecialisten) te ondersteunen bij het voorlichten van – en verbinden met – de eindconsument. MarketingMonday is gevraagd een nieuwe klantcontactstrategie te ontwikkelen, waarbij content- en communitymanagement de hoofdrol spelen. De implementatie van de nieuwe strategie zal eind juli afgerond zijn.

Eerste doel: specialisten ondersteunen
De voedingssupplementen van Atrium Innovations worden onder andere verspreid via specialisten, zoals diëtisten, artsen, verloskundigen en therapeuten. Atrium innovations wil haar specialisten inspireren, opleiden en ondersteunen in hun adviestraject richting de consument.

Social media als communicatiemiddel
Richard van Hooijdonk, CEO van MarketingMonday: ‘Door relevante content, kennis, nieuwe technieken en tooling aan te reiken via een slimme klantcontact- en contentstrategie, krijgt de specialist met social media een nieuw communicatiemiddel aangereikt om de band met hun afnemers te verstevigen, uit te breiden en hun doelgroepbereik te vergroten.

Tweede doel: strategisch innoveren door te leren van elkaar
Het tweede doel van de nieuwe contentstrategie is productinnovatie. ‘Atrium Innovations streeft voortdurend naar innovatie en kennisdeling. Met de nieuwe social media strategie willen we niet alleen de communicatie tussen specialist en consument verbeteren, maar ook tussen de specialist en het kenniscentrum van Atrium Innovations. ‘We willen leren van de ervaringen van onze specialisten. Zo kunnen we samen met hen onze producten innoveren en blijven voldoen aan de wensen van de consument,’ vertelt Alonda van Toor, marketing manager van Atrium Innovations.

MarketingMonday ontwikkelt strategie
MarketingMonday is inmiddels gestart met de strategieontwikkeling en naar verwachting zal eind juli de strategie worden opgeleverd.

 

Over Atrium Innovations
Atrium Innovations levert voedingssupplementen en voegt daar marketingconcepten, informatie, educatie en services aan toe. Orthica, AOV & RAW Garden of Life zijn merken van MCO Health, onderdeel van Atrium Innovations. Kijk voor meer informatie op atrium-innovations.com.

Over MarketingMonday
MarketingMonday is een (in-company) opleidings- en strategiebureau op het gebied van nieuwe marketing en social media. Basis voor de ontwikkeling van nieuwe commerciële, social- en crossmediale strategieën zijn de door MarketingMonday ontwikkelde modellen ‘New Marketing Cycle’ en ‘Social Media Cycle’. Kijk voor meer informatie op marketingmonday.nl.