ANWB Rijopleiding heeft MarketingMonday gevraagd een social- en crossmediale strategie te ontwikkelen voor een campagne, gericht op eindexamenkandidaten en hun familie en vrienden. Social media spelen hierin een prominente rol, maar staan niet op zichzelf. Juist door het creëren van ‘crossovers’ versterken diverse media elkaar.

Strategische eindexamencampagne
Lourens Kwakman, Strategy Director bij MarketingMonday, zegt hierover: ‘Facebook wordt de spil van de campagne, maar ook andere on- en offline media zullen geïntegreerd worden in deze crossmediastrategie. Wij geloven in communities met sterke, deelbare content en het maken van crossovers tussen de verschillende media. Doelen zijn onder andere het creëren van awareness, pull demand en conversie.’

Nieuw ANWB Rijopleiding-product
Een nieuw ANWB Rijopleiding-product zal een centrale rol gaan spelen in de communicatie. Het nieuwe product zal op een ludieke en creatieve manier geïntroduceerd worden, om ‘social content sharing’ te bevorderen. Doelgroepen van ANWB Rijopleiding voor deze campagne zijn eindexamenkandidaten en hun familie en vrienden.

Relevant zijn op het juiste moment
Ingrid Morauw-Maréchal, interim marketing manager, van ANWB Rijopleiding: ‘Wij willen dicht bij onze doelgroep staan, relevant zijn op het juiste moment in het leven van onze doelgroep en scherpen daarom onze online communicatiestrategie aan. De samenwerking met MarketingMonday geeft ons inspiratie en tools om de kansen die online marketing en social media bieden optimaal in te zetten.’

Crossmediale campagne start in juni
De voorbereidingen voor de campagne zijn inmiddels gestart. De campagne zal in juni gelanceerd worden.

Over ANWB:
De Koninklijke Nederlandse Toeristenbond behartigt de belangen van haar 3,9 miljoen leden op het gebied van mobiliteit, vakantie en vrije tijd. Het onderdeel ANWB Rijopleiding is een vertrouwd en kwalitatief hoogstaand opleidingsinstituut voor het behalen van het rijbewijs binnen 10 dagen of voor het nemen van losse lessen in je eigen tempo. Kijk voor meer informatie op anwb.nl/auto/rijbewijs-en-trainingen.

Over MarketingMonday:
MarketingMonday is een opleidings- en strategiebureau op het gebied van nieuwe marketing en social media. Basis voor het ontwikkelen van nieuwe commerciële, social- en crossmediale strategieën zijn de door MarketingMonday ontwikkelde modellen ‘New Marketing Cycle’ en ‘Social Media Cycle’. Kijk voor meer informatie op marketingmonday.nl.