De 3 magische dimensies van contentmarketing

Het internet is hét medium om informatie te vinden. Je organisatie biedt diensten of producten die een belofte inhouden. Deze belofte wil je vertellen aan de buitenwereld. Promoten en aanprijzen is uitgewerkt in deze tijd. De afnemer zal vertrouwen in je organisatie moeten krijgen en zaken met je willen […]

november 2nd, 2012|Blog, Content, Marketing, SEO|

Adidas NEO Store maakt windowshopping interactief

Altijd leuk om te zien hoe nieuwe technologiën nieuwe mogelijkheden scheppen. De Adidas NEO Store gebruikte haar creativiteit om windowshopping een interactieve touch te geven.

De Adidas NEO Store in Nürnberg veranderde de definitie van windowshopping. De winkel liet het publiek met hun mobiele telefoon inloggen op hun ‘window’ met […]

november 2nd, 2012|Blog, Campagne, Marketing|

Contènt met de content?

Het ene moment hoor je dat merken onder invloed van social media steeds meer uitgevers worden. Het andere moment dat het merk letterlijk smoel krijgt door te transformeren van abstract logo naar (letterlijk) een menselijk gezicht. Versterken of verzwakken deze twee ontwikkelingen elkaar?
Beraken
Content is king, want online conversaties op […]

november 2nd, 2012|Blog, Content|
  • Social Collaboration_fitting the pieces of knowledge
    Permalink Gallery

    Social collaboration maakt kennis ‘social’ in plaats van ‘privé’

Social collaboration maakt kennis ‘social’ in plaats van ‘privé’

Een organisatie is zo goed als de kwaliteit van de onderlinge communicatie en de toegankelijkheid van kennis. Efficiënter en effectiever werken gaat hand in hand met beter samenwerken. Onjuiste of niet tijdige informatie zorgt voor ongenoegen en onbegrip. Een goed en snel advies van een collega zorgt voor een […]

oktober 1st, 2012|Blog, Samenwerking, Social media|
  • Social Washing - MarketingMonday.nl
    Permalink Gallery

    Het social DNA van ondernemingen: authentiek of social washing?

Het social DNA van ondernemingen: authentiek of social washing?

Bedrijven die groene labels op activiteiten plakken als bewijs van duurzaamheid, terwijl in hun organisatie alles blijft zoals het altijd was: dat fenomeen heet greenwashing, of anders gezegd: groen van buiten, maar lucht van binnen. En nu ligt er een nieuwerwets gevaar op de loer: social washing…

 

In 2010 won […]

oktober 1st, 2012|Blog, Samenwerking, Social media|

Campagne ‘dolle dwaze dans’ bij de Bijenkorf

De drie ‘Dolle Dwaze Dagen'(DDD) van de Bijenkorf komen er weer aan: 4, 5 en 6 oktober. Ook dit jaar wordt weer een crossmediaal pakket aan online en offline middelen in gezet deze drie ‘over the top’-winkeldagen bij het luxe warenhuis onder de aandacht te brengen en lading te […]

oktober 1st, 2012|Blog, Geen categorie|

Waarom social customer service van belang is

De wereld wordt meer en meer afhankelijk van social media. Mensen gebruiken het dagelijks om met elkaar te communiceren. Als gevolg hebben ook organisaties en merken hun weg gevonden naar sociale platformen, zoals Facebook en Twitter, om hun klanten te bereiken. Sociale netwerken zijn door de snelheid waarmee ze […]

september 27th, 2012|Blog, Marketing, Social media, Webcare|

Pinterest voor B2B: wel of niet doen?

Pinterest heeft een enorme groei meegemaakt sinds haar ontstaan. Vanaf oktober 2012 is het aantal bezoekers van het online prikbord gestegen tot 34,5 miljoen bezoekers p/m wereldwijd. Gemiddeld verblijft de bezoeker 89 minuten op het visuele netwerk. B2C wordt Pinterest al ingezet voor het creëren van beleving en engagement rondom merken. Een […]

september 3rd, 2012|Blog, Marketing, Pinterest, Social media|

Social Media: Facts & Figures

Er zijn meer recente gegevens te vinden op onze blog. Check de nieuwste blog Facts & Figures via het blog-overzicht of de zoekfunctie rechtsboven.

Er worden veel verschillende cijfers via internet gecommuniceerd:

‘geregistreerde gebruikers’ (hoeveel mensen hebben een account aangemaakt).
‘actieve gebruikers’ (hoeveel mensen gebruiken hun account).
‘unieke bezoekers per maand’ (een bezoeker hoeft […]

september 3rd, 2012|Blog, Social media|

Video Volvo Trucks goes viral

Volvo lanceert 5 september haar nieuwe Volvo FH Series. De nieuwe trucks rijden volgens Claes Nilsson, CEO van Volvo Trucks, meer als een auto, dan als een truck. Als unieke kenmerken worden precisie en stabiliteit tijdens het rijden genoemd.

 

Ballerina-stunt

Om het lanceringsevenement online te ondersteunen heeft Volvo Trucks een indrukwekkende […]

augustus 29th, 2012|Blog, Campagne|