Blog

De 3 magische dimensies van contentmarketing

Het internet is hét medium om informatie te vinden. Je organisatie biedt diensten of producten die een belofte inhouden. Deze belofte wil je vertellen aan de buitenwereld. Promoten en aanprijzen is uitgewerkt in deze tijd. De afnemer zal vertrouwen in je organisatie moeten krijgen en zaken met je willen doen. Een goede contentstrategie maakt hier onderdeel uit. Het magische woord content gonst daarom door veel organisaties, om doelen te behalen op het gebied van branding, bereik, communities en/of lead generatie.

november 2nd, 2012|Blog, Content, Marketing, SEO|7 Comments

Adidas NEO Store maakt windowshopping interactief

De Adidas NEO Store in Nürnberg veranderde de definitie van windowshopping. De winkel liet het publiek met hun mobiele telefoon inloggen op hun 'window' met behulp van een QR-code. Hierdoor konden shoppers ook buiten openingtijden winkelen en artikelen in hun virtuele shopping bag stoppen. Bovendien waren er funelementen toegevoegd, zoals 'spelen met de modellen'.

november 2nd, 2012|Blog, Campagne, Marketing|1 Comment

Contènt met de content?

Het ene moment hoor je dat merken onder invloed van social media steeds meer uitgevers worden. Het andere moment dat het merk smoel krijgt door te transformeren van abstract logo naar (letterlijk) een menselijk gezicht. Versterken of verzwakken deze twee ontwikkelingen elkaar?

november 2nd, 2012|Blog, Content|3 Comments

Social collaboration maakt kennis ‘social’ in plaats van ‘privé’

Een organisatie is zo goed als de kwaliteit van de onderlinge communicatie en de toegankelijkheid van kennis. Efficiënter en effectiever werken gaat hand in hand met beter samenwerken. Onjuiste of niet tijdige informatie zorgt voor ongenoegen en onbegrip. Een goed en snel advies van een collega zorgt voor een betere vervulling van een opdracht en plezier in je werk. Je bent als medewerker afhankelijk van je collega’s en support van het management. Iedereen is een schakel in het geheel. Social collaboration zorgt voor een hogere leercurve, kennisdeling, saamhorigheidsgevoel en zichtbaar leiderschap.

oktober 1st, 2012|Blog, Samenwerking, Social media|6 Comments

Het social DNA van ondernemingen: authentiek of social washing?

Bedrijven die groene labels op activiteiten plakken als bewijs van duurzaamheid, terwijl in hun organisatie alles blijft zoals het altijd was: dat fenomeen heet greenwashing, of anders gezegd: groen van buiten, maar lucht van binnen. En nu ligt er een nieuwerwets gevaar op de loer: social washing...

oktober 1st, 2012|Blog, Samenwerking, Social media|1 Comment

Campagne ‘dolle dwaze dans’ bij de Bijenkorf

De drie 'Dolle Dwaze Dagen'(DDD) van de Bijenkorf komen er weer aan: 4, 5 en 6 oktober. Ook dit jaar wordt weer een crossmediaal pakket aan online en offline middelen in gezet deze drie 'over the top'-winkeldagen bij het luxe warenhuis onder de aandacht te brengen en lading te geven. Dit jaar is de commercial prachtig geworden. Een mooi voorbeeld hoe kunst en commercie elkaar kunnen vinden. Wat ons betreft draagt deze commercial perfect bij aan bij het gevoel van luxe en klasse van de Bijenkorf en speelt het ook in op de populariteit van dansprogramma's van nu.

oktober 1st, 2012|Blog, Geen categorie|0 Comments

Waarom social customer service van belang is

De wereld wordt meer en meer afhankelijk van social media. Mensen gebruiken het dagelijks om met elkaar te communiceren. Als gevolg hebben ook organisaties en merken hun weg gevonden naar sociale platformen, zoals Facebook en Twitter, om hun klanten te bereiken. Sociale netwerken zijn door de snelheid waarmee ze accepteerd zijn door het grote publiek ‘gewone’ communicatiemiddelen geworden. Social media zijn dan ook niet langer het domein van ‘marketingactiviteiten’ alleen. Social media zijn een nuttig én noodzakelijk instrument geworden om aan de verwachtingen van klanten te voldoen. Social customer service is een van die verwachtingen.

september 27th, 2012|Blog, Marketing, Social media, Webcare|0 Comments

Pinterest voor B2B: wel of niet doen?

Pinterest heeft een enorme groei meegemaakt sinds haar ontstaan. Vanaf oktober 2012 is het aantal bezoekers van het online prikbord gestegen tot 34,5 miljoen bezoekers p/m wereldwijd. Gemiddeld verblijft de bezoeker 89 minuten op het visuele netwerk. B2C wordt Pinterest al ingezet voor het creëren van beleving en engagement rondom merken. Een vraag die veel B2B-organisaties hebben: missen we de boot als we niet meedoen met Pinterest?

september 3rd, 2012|Blog, Marketing, Pinterest, Social media|6 Comments

Social Media: Facts & Figures

We hebben weer de laatste cijfers voor je verzameld op het gebied van social media netwerken.

september 3rd, 2012|Blog, Social media|1 Comment

Video Volvo Trucks goes viral

De lancering van de nieuwe Volvo-truck FH-serie op 5 september 2012 gaat samen met een video van Volvo Trucks met daarin 'De Ballerina-Stunt'. In 2 weken tijd is deze video al 4,8 miljoen keer bekeken. Awareness, branding en storytelling voor B2B en B2C.

augustus 29th, 2012|Blog, Campagne|0 Comments