Voorkom een virale flop!

Succesverhalen over virale campagnes verspreiden zich als een virus onder marketeers. Velen gaan met hoge verwachtingen aan de slag maar maken daarbij vaak nog een aantal beginnersfouten. Voor het eerst een virale campagne opzetten brengt risico’s met zich mee. Het kan dat een campagne nooit het virale effect bereikt […]

april 28th, 2010|Geen categorie|

Van campagne naar een duurzaam netwerk

Het is opvallend dat bedrijven campagne na campagne maken. Ook als een bepaalde campagne een groot succes is geworden, beginnen ze daarna weer met iets nieuws. Dat kan heel zonde zijn. Stel dat een succesvolle campagne duizenden leden op Hyves heeft opgeleverd, dan verbreek je de band met al […]

april 28th, 2010|Geen categorie|

Betalen naar de mate van tevredenheid

Waardebepaling achteraf is een veel besproken onderwerp maar het is nog weinig in de praktijk gebracht. Het komt er op neer dat de prijs van een product of dienst niet vooraf wordt vastgesteld maar dat de klant de prijs bepaalt aan de hand van de meerwaarde die door het […]

maart 18th, 2010|Geen categorie|

De beste marketeers begrijpen dat het draait om winst maken

Consultancybureau Prophet deed een onderzoek naar de doorgroeimogelijkheden van marketeers. 150 senior marketeers uit Europa, de VS, Canada, Mexico en Azië werden ondervraagd. Wat blijkt? De marketeers die zich ook bezig houden met de bedrijfsstrategie hebben de meeste kans om door te groeien. ‘Visionay’ marketeers hebben goede carrièrekansen.

De ondervraagde […]

maart 18th, 2010|Geen categorie|

Succes met co-creatie

De consument van tegenwoordig is door allerlei technologische ontwikkelingen beter geïnformeerd, actiever en heeft de mogelijkheid om wereldwijd te netwerken. Voor bedrijven biedt dit nieuwe mogelijkheden. Het hoeft niet meer zo te zijn dat een bedrijf iets bedenkt en dit vervolgens aan de klanten laat weten. Producten kunnen tegenwoordig […]

maart 18th, 2010|Geen categorie|

Coca-Cola nog geliefder dankzij iStrategie

Coca-Cola is begonnen met een nieuwe marketingstrategie. Naast marketing gericht op de massa, richten ze zich meer op persoonlijke marketing. Door middel van social media doen ze er alles aan om mensen fan te maken. Michael Donnelly sprak tijdens het congres iStrategy over de nieuwe aanpak, maar vooral over […]

maart 18th, 2010|Geen categorie|

De effectiviteit van Facebook en Twitter

Social Media is breed en veelomvattend. Er zijn zo’n 20 categorieen, honderden bronnen en duizenden combinaties mogelijk. Maar we gaan klein beginnen om ervaring op te doen. Dat blijkt uit onderzoek van Emarketer dat in januari van dit jaar werd gepubliceerd. Het onderzoek heeft betrekking op Amerikaanse marketeers en […]

januari 8th, 2010|Geen categorie|

Je kunt niet alles voor iedereen zijn; Kies doelgroepen!

Over doelgroepen kunnen we veel vertellen, maar we kunnen het ook wat korter houden. Dus bepalen we dat het commerciële succes afhangt van de mate waarin je van betekenis bent voor afnemers.

Dit betekent dat je moet focussen op groepen met overeenkomstige behoeften. Deze focus houdt in dat je op […]

januari 6th, 2010|Geen categorie|

Downdrillen van doelstellingen

De daily van vandaag gaat over een onderwerp dat keer op keer voorbij komt: het ‘downdrillen’ van doelstellingen. Over hoe je doelstellingen het beste kunt formuleren kun je uitgebreid lezen in hoofdstuk 1 van het boek ‘op naar marketing 2.0′. Voor sommigen gesneden koek, voor anderen wellicht een (kleine) […]

januari 5th, 2010|Geen categorie|

Retailers kiezen voor ‘bricks’ en de ‘clicks’

Nieuwe technieken maken dat er voor consumenten steeds meer mogelijk is. De beschikbaarheid van de vele nieuwe mogelijkheden, zorgen ervoor dat deze consument zich anders gaat gedragen. Hij kan meer en wil dus meer.

We zien deze ontwikkeling ook in retailland. De klant wil via meerdere kanalen worden bediend, […]

december 31st, 2009|Geen categorie|