Blog

Branded content: positief gewaardeerd maar nog weinig ingezet

Uit onderzoek onder 293 marketeers, uitgevoerd door Multiscope blijkt dat 66% positief tegenover branded content staat. Toch zegt slechts 26% van de marketeers hiervan gebruik te maken. Dit heeft mogelijk te maken met dat 48% van de marketeers als consument gedacht, branded content hinderlijk, sturend of als onnodig ervaren.

april 28th, 2010|Geen categorie|0 Comments

Interactieve tv wint terrein

Met de interactieve tv is er directe interactie mogelijk tussen de kijker en hetgeen hij op televisie ziet. Zo kan de kijker bijvoorbeeld met de afstandsbediening stemmen op een favoriete kandidaat of antwoord geven op een quizvraag. Ook is de reclame naar eigen voorkeur en is het direct mogelijk meer informatie te krijgen over de advertenties. De interactieve tv biedt meer dan de traditionele tv en zal daarom meer terrein gaan winnen op het gebied van advertising. Volgens Parks Associates zullen zich drie belangrijke ontwikkelingen plaatsvinden binnen de tv advertising.

april 28th, 2010|Geen categorie|0 Comments

Voorkom een virale flop!

Succesverhalen over virale campagnes verspreiden zich als een virus onder marketeers. Velen gaan met hoge verwachtingen aan de slag maar maken daarbij vaak nog een aantal beginnersfouten. Voor het eerst een virale campagne opzetten brengt risico’s met zich mee. Het kan dat een campagne nooit het virale effect bereikt maar het is ook mogelijk dat een campagne juist negatieve reacties opwekt die niet meer te stoppen zijn. Hier zijn vijf tips om te voorkomen dat een virale campagne flopt.

april 28th, 2010|Geen categorie|0 Comments

Van campagne naar een duurzaam netwerk

Het is opvallend dat bedrijven campagne na campagne maken. Ook als een bepaalde campagne een groot succes is geworden, beginnen ze daarna weer met iets nieuws. Dat kan heel zonde zijn. Stel dat een succesvolle campagne duizenden leden op Hyves heeft opgeleverd, dan verbreek je de band met al die mensen als je weer aan een nieuwe campagne begint. Kan dat niet anders? Ja, dat kan door primair kanalen op bestaande communities en mediasites te bouwen en deze vervolgens actief te onderhouden.

april 28th, 2010|Geen categorie|0 Comments

Betalen naar de mate van tevredenheid

Waardebepaling achteraf is een veel besproken onderwerp maar het is nog weinig in de praktijk gebracht. Het komt er op neer dat de prijs van een product of dienst niet vooraf wordt vastgesteld maar dat de klant de prijs bepaalt aan de hand van de meerwaarde die door het leveren van het product of de dienst ontstaan is. De klant evalueert product of dienst en hoe hoger de uitkomst hoe meer deze ervoor betaalt. Zodoende zal de ondernemer altijd streven naar een maximale toegevoegde waarde.

maart 18th, 2010|Geen categorie|0 Comments

De beste marketeers begrijpen dat het draait om winst maken

Consultancybureau Prophet deed een onderzoek naar de doorgroeimogelijkheden van marketeers. 150 senior marketeers uit Europa, de VS, Canada, Mexico en Azië werden ondervraagd. Wat blijkt? De marketeers die zich ook bezig houden met de bedrijfsstrategie hebben de meeste kans om door te groeien. ‘Visionay’ marketeers hebben goede carrièrekansen.

maart 18th, 2010|Geen categorie|0 Comments

Succes met co-creatie

De consument van tegenwoordig is door allerlei technologische ontwikkelingen beter geïnformeerd, actiever en heeft de mogelijkheid om wereldwijd te netwerken. Voor bedrijven biedt dit nieuwe mogelijkheden. Het hoeft niet meer zo te zijn dat een bedrijf iets bedenkt en dit vervolgens aan de klanten laat weten. Producten kunnen tegenwoordig door de klant worden medegecreëerd. Op deze manier gaan klanten zich meer betrokken voelen bij een product. Ook wordt duidelijk wat de klant nou eigenlijk wil. Hierdoor is co-creatie een succesvolle methode om concurrenten te verslaan.

maart 18th, 2010|Geen categorie|0 Comments

Coca-Cola nog geliefder dankzij iStrategie

Coca-Cola is begonnen met een nieuwe marketingstrategie. Naast marketing gericht op de massa, richten ze zich meer op persoonlijke marketing. Door middel van social media doen ze er alles aan om mensen fan te maken. Michael Donnelly sprak tijdens het congres iStrategy over de nieuwe aanpak, maar vooral over wat een investering in social marketing kan op leveren.

maart 18th, 2010|Geen categorie|0 Comments

De effectiviteit van Facebook en Twitter

Social Media is breed en veelomvattend. Er zijn zo'n 20 categorieen, honderden bronnen en duizenden combinaties mogelijk. Maar we gaan klein beginnen om ervaring op te doen. Dat blijkt uit onderzoek van Emarketer dat in januari van dit jaar werd gepubliceerd. Het onderzoek heeft betrekking op Amerikaanse marketeers en laat zien dat men druk bezig is met Sociale Netwerken.

januari 8th, 2010|Geen categorie|0 Comments

Je kunt niet alles voor iedereen zijn; Kies doelgroepen!

Over doelgroepen kunnen we veel vertellen, maar we kunnen het ook wat korter houden. Dus bepalen we dat het commerciële succes afhangt van de mate waarin je van betekenis bent voor afnemers.

januari 6th, 2010|Geen categorie|0 Comments
cheap Accutane cheap antabuse cheap atarax cheap brand levitra cheap extra super tadadel cheap viagra