Doorstuurgedrag virals afhankelijk van afzender

Een viral is eigenlijk pas een viral te noemen wanneer deze zich als een virus onder de doelgroep verspreidt. Het slagen van een virale campagne is dus afhankelijk van het doorstuurgedag van de ontvangers. Nu heeft de sectie communicatiewetenschap van de Radboud Universiteit onderzocht welke verschillen er zijn tussen […]

mei 7th, 2010|Geen categorie|

Waarom bezoekers winkelen zonder te kopen

Het valt op dat er in webwinkels vaak winkelwagentjes gevuld worden maar dat de bezoekers uiteindelijk niet overgaan tot het maken van de bestelling. Eran Savir geeft een aantal verklaringen van dit consumentengedrag en daarnaast een aantal adviezen om hier op in te spelen. Dit doet hij vanuit zijn […]

april 28th, 2010|Geen categorie|

De verspreiding van social media

Het Social Media Congres in het Mövenpick Hotel in Amsterdam, inspireerden vele deelnemers om met social media aan de slag te gaan. De theorie was bij veel deelnemers al bekend maar velen worstelen nog met het in de praktijk brengen van social media. Hier een aantal inzichten en tips […]

april 28th, 2010|Geen categorie|

10 marketingtrends in 2010

Marketing is drastisch aan het veranderen. Door nieuwe technologische ontwikkelingen en de opkomst van social media zijn er nieuwe manieren bijgekomen om consumenten te bereiken. Dit levert nieuwe marketingtrends op. Hier volgt een overzicht van tien marketingtrends in 2010, opgesteld door Admap. Volgens Admap draait het in 2010 om […]

april 28th, 2010|Geen categorie|

Zo regel je reviews

Consumenten die een aankoop willen doen laten zich veelal beïnvloeden door de reviews van anderen. Als je een internetwinkel hebt, kan je klanten die zich aan het oriënteren zijn op een aankoop helpen door reviews op je pagina te plaatsen. Dat is echter niet nieuwswaardig. We wìllen graag reviews […]

april 28th, 2010|Geen categorie|

Een klein netwerk op Twitter is effectiever

Er wordt wel eens gedacht dat hoe groter je sociale netwerk hoe beter het is. Zakelijk gezien helpt het misschien bij de verspreiding van content maar uiteindelijk zal een klein maar betrokken netwerk meer opleveren. Op persoonlijk vlak zijn er ook nauwelijks voordelen te bedenken. De kracht van Twitter […]

april 28th, 2010|Geen categorie|

Meer investeren in social media

VEA Evolve organiseerde eind februari weer de jaarlijkse Top of Flop sessie. 293 mensen, allen werkzaam bij adverteerders, reclamebureaus en mediabureaus, namen deel aan het online onderzoek. De top van 2010 bleek social media en de grootste flop is telemarketing.

Hier volgen de meest opvallende resultaten:
- 80% gaat meer tijd […]

april 28th, 2010|Geen categorie|

Internettende tienermeisjes: kwetsbaar maar mediavaardig

Nederlandse tienermeiden in de leeftijd van 10 tot 17 jaar maken veelvuldig gebruik van een webcam. Socialmediabureau Red Choclate liet 6.490 tienermeiden een enquête invullen met vragen over hun webcamgebruik. De deelnemers zijn allen gebruikers van goSupermodel.nl. 78,5% van deze meiden zegt over een werkende webcam te beschikken en […]

april 28th, 2010|Geen categorie|
  • Branded content: positief gewaardeerd maar nog weinig ingezet
    Permalink Gallery

    Branded content: positief gewaardeerd maar nog weinig ingezet

Branded content: positief gewaardeerd maar nog weinig ingezet

Uit onderzoek onder 293 marketeers, uitgevoerd door Multiscope blijkt dat 66% positief tegenover branded content staat. Toch zegt slechts 26% van de marketeers hiervan gebruik te maken. Dit heeft mogelijk te maken met dat 48% van de marketeers als consument gedacht, branded content hinderlijk, sturend of als onnodig ervaren.

Branded […]

april 28th, 2010|Geen categorie|

Interactieve tv wint terrein

Met de interactieve tv is er directe interactie mogelijk tussen de kijker en hetgeen hij op televisie ziet. Zo kan de kijker bijvoorbeeld met de afstandsbediening stemmen op een favoriete kandidaat of antwoord geven op een quizvraag. Ook is de reclame naar eigen voorkeur en is het direct mogelijk […]

april 28th, 2010|Geen categorie|