Blog

Doorstuurgedrag virals afhankelijk van afzender

Een viral is eigenlijk pas een viral te noemen wanneer deze zich als een virus onder de doelgroep verspreidt. Het slagen van een virale campagne is dus afhankelijk van het doorstuurgedag van de ontvangers. Nu heeft de sectie communicatiewetenschap van de Radboud Universiteit onderzocht welke verschillen er zijn tussen wel- en niet doorstuurders van virale campagnes via sociale netwerken. De relatie met de doorstuurder bleek de belangrijkste factor te zijn in het al dan niet verder verspreiden van de content.

mei 7th, 2010|Geen categorie|0 Comments

Waarom bezoekers winkelen zonder te kopen

Het valt op dat er in webwinkels vaak winkelwagentjes gevuld worden maar dat de bezoekers uiteindelijk niet overgaan tot het maken van de bestelling. Eran Savir geeft een aantal verklaringen van dit consumentengedrag en daarnaast een aantal adviezen om hier op in te spelen. Dit doet hij vanuit zijn ervaring in productmanagement en software development bij Kampyle, een aanbieder van feedback analytics. Luisteren naar je klant en hierop inspelen, is een van de belangrijkste manieren om uiteindelijk conversie te realiseren.

april 28th, 2010|Geen categorie|0 Comments

De verspreiding van social media

Het Social Media Congres in het Mövenpick Hotel in Amsterdam, inspireerden vele deelnemers om met social media aan de slag te gaan. De theorie was bij veel deelnemers al bekend maar velen worstelen nog met het in de praktijk brengen van social media. Hier een aantal inzichten en tips die tijdens het congres gegeven werden.

april 28th, 2010|Geen categorie|0 Comments

10 marketingtrends in 2010

Consumenten die een aankoop willen doen laten zich veelal beïnvloeden door de reviews van anderen. Als je een internetwinkel hebt, kan je klanten die zich aan het oriënteren zijn op een aankoop helpen door reviews op je pagina te plaatsen. Dat is echter niet nieuwswaardig. We wìllen graag reviews op de site maar klanten laten ze niet achter. Hier drie tips om meer reviews te regelen.

april 28th, 2010|Geen categorie|0 Comments

Zo regel je reviews

Consumenten die een aankoop willen doen laten zich veelal beïnvloeden door de reviews van anderen. Als je een internetwinkel hebt, kan je klanten die zich aan het oriënteren zijn op een aankoop helpen door reviews op je pagina te plaatsen. Dat is echter niet nieuwswaardig. We wìllen graag reviews op de site maar klanten laten ze niet achter. Hier drie tips om meer reviews te regelen.

april 28th, 2010|Geen categorie|0 Comments

Een klein netwerk op Twitter is effectiever

Er wordt wel eens gedacht dat hoe groter je sociale netwerk hoe beter het is. Zakelijk gezien helpt het misschien bij de verspreiding van content maar uiteindelijk zal een klein maar betrokken netwerk meer opleveren. Op persoonlijk vlak zijn er ook nauwelijks voordelen te bedenken. De kracht van Twitter neemt af bij het hebben van vele volgers. De berichten zijn allemaal niet meer bij te houden. Dit resulteert uiteindelijk in een afname van het effect van samen delen en communiceren.

april 28th, 2010|Geen categorie|0 Comments

Meer investeren in social media

VEA Evolve organiseerde eind februari weer de jaarlijkse Top of Flop sessie. 293 mensen, allen werkzaam bij adverteerders, reclamebureaus en mediabureaus, namen deel aan het online onderzoek. De top van 2010 bleek social media en de grootste flop is telemarketing. Bekijk de meest opvallende resultaten.

april 28th, 2010|Geen categorie|0 Comments

Internettende tienermeisjes: kwetsbaar maar mediavaardig

Nederlandse tienermeiden in de leeftijd van 10 tot 17 jaar maken veelvuldig gebruik van een webcam. Socialmediabureau Red Choclate liet 6.490 tienermeiden een enquête invullen met vragen over hun webcamgebruik. De deelnemers zijn allen gebruikers van goSupermodel.nl. 78,5% van deze meiden zegt over een werkende webcam te beschikken en 47,2% maakt wekelijks of vaker gebruik van hun webcam.

april 28th, 2010|Geen categorie|0 Comments

Branded content: positief gewaardeerd maar nog weinig ingezet

Uit onderzoek onder 293 marketeers, uitgevoerd door Multiscope blijkt dat 66% positief tegenover branded content staat. Toch zegt slechts 26% van de marketeers hiervan gebruik te maken. Dit heeft mogelijk te maken met dat 48% van de marketeers als consument gedacht, branded content hinderlijk, sturend of als onnodig ervaren.

april 28th, 2010|Geen categorie|0 Comments

Interactieve tv wint terrein

Met de interactieve tv is er directe interactie mogelijk tussen de kijker en hetgeen hij op televisie ziet. Zo kan de kijker bijvoorbeeld met de afstandsbediening stemmen op een favoriete kandidaat of antwoord geven op een quizvraag. Ook is de reclame naar eigen voorkeur en is het direct mogelijk meer informatie te krijgen over de advertenties. De interactieve tv biedt meer dan de traditionele tv en zal daarom meer terrein gaan winnen op het gebied van advertising. Volgens Parks Associates zullen zich drie belangrijke ontwikkelingen plaatsvinden binnen de tv advertising.

april 28th, 2010|Geen categorie|0 Comments