Blog

Corona zet Facebook in voor aanboren nieuwe doelgroep

Uit recent onderzoek blijkt dat Facebook in de VS inmiddels een naamsbekendheid heeft van ruim 90%. En met een bereik van bijna 70% is het medium natuurlijk een uitgelezen middel om je product onder de aandacht te brengen. En dat vond Grupo Medelo - het bedrijf achter Corona Light - dus ook.

oktober 27th, 2010|Geen categorie|0 Comments

Merkcampagne grootste aanleiding om merk te volgen op social media

Uit onderzoek blijkt dat maar liefst 75% van de Facebook fans een merk volgt als gevolg van een specifieke uitnodiging of advertentie van dat merk. Crossmediale merkcampagnes blijken dus van grote waarde voor het opbouwen van een social media aanhang.

oktober 25th, 2010|Geen categorie|0 Comments

Mobiele content: muziek, video en games

Een leven zonder mobiele telefoon. Niet veel mensen zullen zich er nog iets bij voor kunnen stellen. Onze afhankelijkheid van de mobiele telefoon wordt met de dag groter. Deze soms wat dwangmatig lijkende afhankelijkheid creëert natuurlijk ook kansen voor marketeers en uitgevers. Zij kunnen het medium dan ook niet langer links laten liggen.

oktober 22nd, 2010|Geen categorie|0 Comments

Als bedrijf starten met social media

Bedrijven hebben alle reden om social media in te zetten. Hiermee kan er een relatie opgebouwd worden tussen de klanten en het bedrijf. Het is de bedoeling dat mensen zich met het bedrijf verbonden gaan voelen. Dan zijn ze minder geneigd om bij een ander te kopen. Wil je de mogelijkheden met social media optimaal benutten dan zul je moeten beginnen met een goed plan. Hier volgen een aantal stappen die je als bedrijf kunt zetten om van start te gaan met social media.

oktober 1st, 2010|Geen categorie|0 Comments

10 handige Foursquare tips en voorbeelden

Locationbased services, je hebt er misschien wel eens van gehoord, of je gebruikt het zelfs al. Foursquare is een van de bekendste ‘locationbased’ services van het moment. Met Foursquare kan je je vrienden laten weten waar je op dat moment bent, door ergens ‘in te checken’. Je gebruikt Foursquare op je mobiele telefoon, via sms, de mobiele website of een applicatie. Met inchecken kun je ‘badges’ en punten verzamelen.

oktober 1st, 2010|Geen categorie|0 Comments

Rally en sneakers, een flitsende combinatie

Stel, je hebt een eigen bedrijf opgezet dat schoenen verkoopt, en je zoekt een extra uitdaging. Wat ga je dan doen? Ken Block is 37 jaar en oprichter van DC Shoes, hij besloot om te gaan rally racen. Niet zonder succes, want hij won de ‘Rookie of the Year’ award op het Rally America circuit wat hem een sponsor deal opleverde.

oktober 1st, 2010|Geen categorie|0 Comments

De truffel strategie en hoe je met een bonbon een dure tv verkoopt

Het klinkt wat merkwaardig maar het werkt echt. Geef bezoekers van een winkelcentrum bij binnenkomst een tractatie en de kans dat ze met een dure tv of digitale camera de deur uit gaan wordt aanzienlijk groter. Hoe werkt dat?

oktober 1st, 2010|Geen categorie|0 Comments

Social CRM: een eigentijds systeem voor relatiemanagement

Social media wordt nogal eens gezien als een middel om campagnes te promoten. Er is echter veel meer mogelijk met social media en men spreekt dan ook steeds vaker van social business. Een onderbelichte toepassing van social media is die in wereld van het Customer Relationship Management (CRM). Het verschijnsel social CRM is vooral in de US in opkomst maar wordt in Nederland nog weinig toegepast. Social CRM zou je kunnen beschrijven als een online platform waar bedrijf, klanten, mederwerkers, partners en stakeholders met elkaar kunnen converseren en elkaar kunnen volgen. Het biedt bedrijven de mogelijkheid om relaties te managen en te onderhouden maar ook om inzichten te verweven, transparantie te bieden en betrokkenheid te tonen.

juli 13th, 2010|Geen categorie|0 Comments

Contentmarketing: van doelgroep naar boodschap en niet andersom

Veel bedrijven zien de mogelijkheden van social media. Uit onderzoek van Joe Pulizzi blijkt dat zes van de tien marketeers een groter deel van hun marketingbudget gaan besteden aan content. Door de komst van social media zijn de mogelijkheden enorm toegenomen en krijgt contentmarketing een nieuwe dimensie. Bedrijven zien kansen en horen steeds meer succesverhalen om zich heen. Ze willen niet achter blijven bij concurrenten en meedoen. Maar waar te beginnen? Wat vormt de basis van goede contentmarketing?

juli 13th, 2010|Geen categorie|0 Comments

50-plussers zijn klaar voor interactieve uitdaging

Veel websites proberen rekening te houden met 50-plussers door de website zo simpel mogelijk te houden. Toch voldoet dit helemaal niet aan de wens van de doelgroep. Uit een onderzoek onder 21.000 50-plussers blijkt namelijk dat 83,2% van de mensen interactief uitgedaagd wil worden.

juli 13th, 2010|Geen categorie|0 Comments
cheap Accutane cheap antabuse cheap atarax cheap brand levitra cheap extra super tadadel cheap viagra