Mobiele content: muziek, video en games

Een leven zonder mobiele telefoon. Niet veel mensen zullen zich er nog iets bij voor kunnen stellen. Onze afhankelijkheid van de mobiele telefoon wordt met de dag groter. Deze soms wat dwangmatig lijkende afhankelijkheid creëert natuurlijk ook kansen voor marketeers en uitgevers. Zij kunnen het medium dan ook niet […]

oktober 22nd, 2010|Geen categorie|

Als bedrijf starten met social media

Bedrijven hebben alle reden om social media in te zetten. Hiermee kan er een relatie opgebouwd worden tussen de klanten en het bedrijf. Het is de bedoeling dat mensen zich met het bedrijf verbonden gaan voelen. Dan zijn ze minder geneigd om bij een ander te kopen. Wil je […]

oktober 1st, 2010|Geen categorie|

10 handige Foursquare tips en voorbeelden

Locationbased services, je hebt er misschien wel eens van gehoord, of je gebruikt het zelfs al. Foursquare is een van de bekendste ‘locationbased’ services van het moment. Met Foursquare kan je je vrienden laten weten waar je op dat moment bent, door ergens ‘in te checken’. Je gebruikt Foursquare […]

oktober 1st, 2010|Geen categorie|

Rally en sneakers, een flitsende combinatie

Stel, je hebt een eigen bedrijf opgezet dat schoenen verkoopt, en je zoekt een extra uitdaging. Wat ga je dan doen? Ken Block is 37 jaar en oprichter van DC Shoes, hij besloot om te gaan rally racen. Niet zonder succes, want hij won de ‘Rookie of the Year’ […]

oktober 1st, 2010|Geen categorie|
  • chocolatetruffles_nieuwsbrief
    Permalink Gallery

    De truffel strategie en hoe je met een bonbon een dure tv verkoopt

De truffel strategie en hoe je met een bonbon een dure tv verkoopt

Het klinkt wat merkwaardig maar het werkt echt. Geef bezoekers van een winkelcentrum bij binnenkomst een tractatie en de kans dat ze met een dure tv of digitale camera de deur uit gaan wordt aanzienlijk groter. Hoe werkt dat?

Onderzoekers van de Universiteit van Miami gaven verschillende proefpersonen een chocoladetruffel […]

oktober 1st, 2010|Geen categorie|

Social CRM: een eigentijds systeem voor relatiemanagement

Social media wordt nogal eens gezien als een middel om campagnes te promoten. Er is echter veel meer mogelijk met social media en men spreekt dan ook steeds vaker van social business. Een onderbelichte toepassing van social media is die in wereld van het Customer Relationship Management (CRM). Het […]

juli 13th, 2010|Geen categorie|
  • Contentmarketing: van doelgroep naar boodschap en niet andersom
    Permalink Gallery

    Contentmarketing: van doelgroep naar boodschap en niet andersom

Contentmarketing: van doelgroep naar boodschap en niet andersom

Veel bedrijven zien de mogelijkheden van social media. Uit onderzoek van Joe Pulizzi blijkt dat zes van de tien marketeers een groter deel van hun marketingbudget gaan besteden aan content. Door de komst van social media zijn de mogelijkheden enorm toegenomen en krijgt contentmarketing een nieuwe dimensie. Bedrijven zien […]

juli 13th, 2010|Geen categorie|

50-plussers zijn klaar voor interactieve uitdaging

Veel websites proberen rekening te houden met 50-plussers door de website zo simpel mogelijk te houden. Toch voldoet dit helemaal niet aan de wens van de doelgroep. Uit een onderzoek onder 21.000 50-plussers blijkt namelijk dat 83,2% van de mensen interactief uitgedaagd wil worden.

Thijs van Halteren, oprichter van 50plusser.nl […]

juli 13th, 2010|Geen categorie|

Vier innovatie-inzichten voor inspiratie

Patrick O’Riordan, de algemeen directeur op het gebied van innovatie bij Anheuser-Busch InBev, geeft in zijn blog vier tips voor innovators. Ze liggen misschien enigszins voor de hand maar gezien ze door veel bedrijven nog niet worden toegepast, hebben ze mogelijk toch een inspirerende werking.

1. Leg strategische doelstellingen in […]

mei 7th, 2010|Geen categorie|

Virtueel reputatie maken

Netwerken hebben altijd bestaan. Vroeger was het misschien nog mogelijk om je netwerk persoonlijk te onderhouden maar nu bedrijven vaak veel groter zijn valt het persoonlijk contact weg. Het fijne van persoonlijk contact was dat je je netwerk persoonlijk kende en ook kon oordelen over de persoonlijke eigenschappen van […]

mei 7th, 2010|Geen categorie|