Blog

Hoeveel businesspotentieel zit er in Foursquare?

Campagnes die gebruik maken van zogenaamde location based networking services nemen niet alleen in aantal toe, ze worden ook steeds beter. Dat is niet zo verwonderlijk, want er wordt aan deze netwerken een grote toekomst toegeschreven, vooral door het enorme businesspotentieel die zij hebben.

december 3rd, 2010|Geen categorie|0 Comments

Een beter mens worden met social media

De meeste mensen willen hetzelfde: beter worden. Betere mensen, betere professionals, betere vrienden, betere echtgenoten, betere bazen en betere werknemers. In principe een waardig doel. Er zijn een hoop middelen beschikbaar om dat doel te bereiken. Er zijn boeken die ons beter kunnen maken, seminars en cursussen. Wat kan social media hier aan bijdragen?

december 1st, 2010|Geen categorie|0 Comments

Creatie succesvolle app lastiger dan het lijkt

Met de toename van het aantal smartphones en tablets neemt ook het aantal apps voor deze ‘devices’ razendsnel toe. Alleen voor Apple zijn er inmiddels al 300.000 beschikbaar. Door veel bedrijven wordt een app dan ook als de nieuwe manier gezien om met hun doelgroep te communiceren. In de praktijk blijkt dat vaak enigszins tegen te vallen.

november 17th, 2010|Geen categorie|2 Comments

Social media benutten met weinig tijd

Ben je er niet zeker van dat je tweets de omzet verhogen, of je blog tot gespreksstof leidt en of je facebookpagina nou echt zoveel doet voor het bedrijf? Eigenlijk helemaal geen probleem, want het is gratis toch?

november 12th, 2010|Geen categorie|0 Comments

Is Social Media echt zo a-sociaal?

Zelfs onze koningin vond het nodig om er tijdens haar laatste troonrede aandacht aan te besteden. Facebook, Hyves, Twitter, volgens Beatrix maken ze het leven er niet beter op. Laat staan socialer. Midden in een serieus gesprek grijpen we immers naar onze mobiele telefoon om even snel een tweetje te versturen. In de VS zitten kinderen dagelijks gemiddeld 7 uur achter een beeldscherm en komen nauwelijks nog buiten.

november 10th, 2010|Geen categorie|0 Comments

5 tips voor een succesvol weblog

Weblogs zijn een essentieel onderdeel van een social media strategie. Uit onderzoek blijkt dat websites met een weblog 55% meer bezoekers krijgen, 97% meer inbound links hebben en maar liefst 434% meer geïndexeerde pagina's hebben dan websites zonder een weblog. Bovendien zien bedrijven met een weblog een 126% hogere lead growth dan bedrijven die niet bloggen. Een niet te missen kans dus.

oktober 29th, 2010|Geen categorie|0 Comments

Waarom krijgt een beer 11 miljoen views op YouTube?

Er zijn campagnes die je gewoon gezien moet hebben. De YouTube campagne van Tipp Ex is er zo een. Tipp Ex lanceerde eind augustus een interactieve YouTube campagne met de naam ‘tippexperience’. Inmiddels zijn we ruim twee maanden verder en blijkt de campagne een groot succes.

oktober 28th, 2010|Geen categorie|0 Comments

Wie is verantwoordelijk voor Social Media?

Social Media marketing is hot. Iedereen heeft het er over en geen enkel bedrijf kan er eigenlijk meer omheen. Het staat dan ook bij de meeste bedrijven wel op de een of andere manier op de agenda. Als je als bedrijf besluit met Social Media aan de slag te gaan, en hier ook daadwerkelijk een succes van wil maken, kom je al gauw bij de vraag terecht wie daar verantwoordelijk voor moet zijn. In de meeste gevallen zal marketing in de 'lead' zijn maar het is niet gezegd dat daar ook altijd alle (juiste) kennis en vaardigheden aanwezig zijn om je Social Media-inspanningen tot een succes te maken.

oktober 28th, 2010|Geen categorie|0 Comments

Corona zet Facebook in voor aanboren nieuwe doelgroep

Uit recent onderzoek blijkt dat Facebook in de VS inmiddels een naamsbekendheid heeft van ruim 90%. En met een bereik van bijna 70% is het medium natuurlijk een uitgelezen middel om je product onder de aandacht te brengen. En dat vond Grupo Medelo - het bedrijf achter Corona Light - dus ook.

oktober 27th, 2010|Geen categorie|0 Comments

Merkcampagne grootste aanleiding om merk te volgen op social media

Uit onderzoek blijkt dat maar liefst 75% van de Facebook fans een merk volgt als gevolg van een specifieke uitnodiging of advertentie van dat merk. Crossmediale merkcampagnes blijken dus van grote waarde voor het opbouwen van een social media aanhang.

oktober 25th, 2010|Geen categorie|0 Comments
cheap Accutane cheap antabuse cheap atarax cheap brand levitra cheap extra super tadadel cheap viagra