Hoe Online Reputatie Management werkt

Online reputatie management (ORM) begint snel een belangrijke branding tool te worden voor marketeers nu mensen veel meer tijd op het internet doorbrengen. Branding blijf nog altijd een groot deel van traditionele marketing, maar nu er zoveel online zaken wordt gedaan is het essentieel dat we ook met branding […]

januari 25th, 2011|Geen categorie|

De opkomst van de Social CEO

Corporate bedrijven maakten het afgelopen jaar een grote stap voorwaarts in het gebruik van sociale netwerken. Waar social media in eerste instantie vooral functioneerden als persoonlijke communicatietool, zie ik steeds vaker dat directie en hoger management de platformen gebruiken om te communiceren met hun werknemers of consumenten. Eenzijdige communicatie […]

januari 13th, 2011|Geen categorie|

Niet te missen tips voor bloggers

Bloggen is naast een aangenaam tijdverdrijf, toch vooral een personal branding tool. Maar laten we eerlijk zijn; een blog met interessante content vullen, dat is nog niet zo gemakkelijk. Houd je daarom altijd aan deze 15 tips.

#1 Attributie
Wanneer je de content van iemand anders gebruikt, plaats van altijd een […]

januari 6th, 2011|Geen categorie|

Wat zijn social acts of kindness?

Klanten zijn steeds meer op zoek naar de persoonlijke kant van bedrijven. Men wil een gezicht zien, het gevoel hebben dat het bedrijf echt ergens voor staat. De generatie die hier om vraagt staat bekend als GENERATIE G. En de G staat niet voor Gierig. Integendeel zelfs. We hebben […]

december 30th, 2010|Geen categorie|

Meten is weten: 50 tips

We willen altijd weten wat onze campagnes opleveren. En dat geldt ook voor social media campagnes. De meeste marketeers hebben echter geen idee hoe ze het resultaat van deze campagnes kunnen meten. Daarom hieronder een aantal suggesties. Wat zou je kunnen meten om een idee te krijgen van het […]

december 29th, 2010|Geen categorie|

Beter converteren met contentmarketing

Beter converteren willen we allemaal. De kracht van goede content kan hier bij helpen. De vraag blijft echter, wat is goede content? En vooral, hoe kom ik aan goede content? Om deze vragen te beantwoorden moet je eerst een aantal stappen doorlopen.

Profileer je als expert
De kunst is om het […]

december 29th, 2010|Geen categorie|

Hoe maakten marketeers gebruik van social media in 2010?

2010 was het jaar van social media. Zelfs de grootste sceptici gingen overstag. Maar hoe maakten bedrijven en marketeers in 2010 gebruik van social media? Welke middelen zetten ze in om hun marketingdoelstellingen te bereiken?

Flowtown heeft een infographic gemaakt op basis van onderzoek van Michael Steltzer, de man achter […]

december 28th, 2010|Geen categorie|

Besteed veel aandacht aan individuele klantprofielen

Bestaande klanten leveren vijf keer meer op dan nieuwe klanten. Dit betekent dat we vooral veel aandacht moeten besteden aan onze huidige klantengroep. Al eerder gaf ik aan dat massamedia op termijn zal verdwijnen. Dit betekent dat daar iets anders voor in de plaats zal komen. De bestaande klanten-, […]

december 6th, 2010|Geen categorie|

10 essentiele social media tips

Begin dit jaar bleek uit onderzoek van Nielsen dat we inmiddels ruim 22% van onze tijd op internet besteden aan social networking. Daarnaast blijkt ook dat ongeveer 75% van alle huishoudens wereldwijd minimaal één keer per maand een bezoek brengt aan een social network. Uit onderzoek van KPN blijkt […]

december 3rd, 2010|Geen categorie|

T-Mobile verwelkomt reizigers op Heathrow

T-Mobile is de laatste tijd met name negatief in het nieuws geweest. En dit natuurlijk vooral dankzij Youp. Het is echter niet alleen maar kommer en kwel wat het nieuws rondom T-Mobile betreft. Er is namelijk zeer recent een nieuwe T-Mobile viral gelanceerd op YouTube. En niet geheel zonder […]

december 3rd, 2010|Geen categorie|