Blog

Heineken en social media: een kijkje van buitenaf

Bijna ieder bedrijf heeft tegenwoordig wel iemand in dienst die zich op de een of andere manier bezig houdt met social media. Vaak is dit een stagiair of een junior communicatie-medewerker. En dat is heel goed te begrijpen. We hebben hier immers te maken met een relatief jong onderwerp waar de meeste mensen nog maar bitter weinig van weten en begrijpen. Facebook bestaat sinds 2004, Twitter sinds 2006 en LinkedIn is er al iets langer: in 2003. Veel bedrijven kiezen er dus voor om eerst af te tasten en een beetje te experimenteren.

februari 11th, 2011|Geen categorie|0 Comments

Hoe analyseer je social data?

Het analyseren van social media data kan ondernemingen geweldige inzichten opleveren. Door te luisteren naar sociale interacties van de doelgroep kunnen zij achter individuele voorkeuren en algemene interesses komen. Hierna kunnen marketeers op deze inzichten inspelen door krachtige producten en proposities te ontwikkelen. Maar hoe gebruik je sociale data? Onderscheid de volgende processen.

februari 6th, 2011|Geen categorie|0 Comments

15 inspiratie tips voor content creatie

De uitdaging voor iedere blogger, zowel zakelijk als privé, is om continu met content te komen die er voor zorgt dat lezers terug komen naar je blog. Je corporate blog moet niet te commercieel zijn, maar moet bijvoorbeeld gaan over kennis delen en helpen de problemen van je klanten op te lossen. Als je er voor zorgt dat je relevant bent voor je bezoekers zullen ze vaker terug komen. Maar hoe creëer ik goede content?

februari 4th, 2011|Geen categorie|0 Comments

Hoe Online Reputatie Management werkt

Online reputatie management (ORM) begint snel een belangrijke branding tool te worden voor marketeers nu mensen veel meer tijd op het internet doorbrengen. Branding blijf nog altijd een groot deel van traditionele marketing, maar nu er zoveel online zaken wordt gedaan is het essentieel dat we ook met branding de volgende stap maken. Wat wordt er over je gezegd?

januari 25th, 2011|Geen categorie|0 Comments

De opkomst van de Social CEO

Corporate bedrijven maakten het afgelopen jaar een grote stap voorwaarts in het gebruik van sociale netwerken. Waar social media in eerste instantie vooral functioneerden als persoonlijke communicatietool, zie ik steeds vaker dat directie en hoger management de platformen gebruiken om te communiceren met hun werknemers of consumenten. Eenzijdige communicatie is uit, interactie met je doelgroep is tegenwoordig essentieel.

januari 13th, 2011|Geen categorie|0 Comments

Niet te missen tips voor bloggers

Bloggen is naast een aangenaam tijdverdrijf, toch vooral een personal branding tool. Maar laten we eerlijk zijn; een blog met interessante content vullen, dat is nog niet zo gemakkelijk. Houd je daarom altijd aan deze 15 tips.

januari 6th, 2011|Geen categorie|0 Comments

Wat zijn social acts of kindness?

Klanten zijn steeds meer op zoek naar de persoonlijke kant van bedrijven. Men wil een gezicht zien, het gevoel hebben dat het bedrijf echt ergens voor staat. De generatie die hier om vraagt staat bekend als GENERATIE G. En de G staat niet voor Gierig. Integendeel zelfs. We hebben het hier namelijk over en van de grootste (marketing)trends voor het aankomend jaar: 'Random Acts of Kindness'.

december 30th, 2010|Geen categorie|0 Comments

Meten is weten: 50 tips

We willen altijd weten wat onze campagnes opleveren. En dat geldt ook voor social media campagnes. De meeste marketeers hebben echter geen idee hoe ze het resultaat van deze campagnes kunnen meten. Daarom hieronder een aantal suggesties. Wat zou je kunnen meten om een idee te krijgen van het succes (of het ontbreken daarvan) van social media?

december 29th, 2010|Geen categorie|0 Comments

Beter converteren met contentmarketing

Beter converteren willen we allemaal. De kracht van goede content kan hier bij helpen. De vraag blijft echter, wat is goede content? En vooral, hoe kom ik aan goede content? Om deze vragen te beantwoorden moet je eerst een aantal stappen doorlopen.

december 29th, 2010|Geen categorie|0 Comments

Hoe maakten marketeers gebruik van social media in 2010?

2010 was het jaar van social media. Zelfs de grootste sceptici gingen overstag. Maar hoe maakten bedrijven en marketeers in 2010 gebruik van social media? Welke middelen zetten ze in om hun marketingdoelstellingen te bereiken?

december 28th, 2010|Geen categorie|0 Comments
cheap Accutane cheap antabuse cheap atarax cheap brand levitra cheap extra super tadadel cheap viagra